Niet de informatie gevonden die je zocht? (zie ook veel gestelde vragen hieronder)

Of wil je een afspraak in de praktijk van Oostende?

Contacteer De Diëtiste Kirsten

Kirsten-125.jpg
 

Veelgestelde vragen:

Hoe maak ik een afspraak?

Klik op de link en kies een beschikbaar moment:

  • Kom je voor de eerste keer? Kies “Eerste afspraak”.

  • Kom je voor een vervolgafspraak? Dan kan je kiezen tussen:

    • 30 minuten: indien er 3 tot 8 weken tussen de afspraken zit.

    • 60 minuten: indien je meerdere vragen hebt of indien het langer dan 6 maanden geleden is dat we elkaar spraken rond een thema.


Kan ik mijn afspraak nog wijzigen of kosteloos annuleren?

Ja, dat kan. Via de link in je bevestigingsmail kan dit tot 24 uur vooraf. Daarna doe je dat via een telefoontje, berichtje of mailtje uiterlijk de avond voor de afspraak. In ernstige gevallen van ziekte, ongeval e.d. is er natuurlijk altijd begrip en laat je het gewoon weten vanaf het moment dat je in de mogelijkheid bent.

Opgelet: Door een afspraak in te plannen ga je automatisch akkoord met het vergoeden van de gereserveerde tijd indien er niet tijdig verwittigd wordt. De factuur wordt dan automatisch verzonden naar jouw mailadres en dient binnen de 7 dagen betaald te worden.

Is er terugbetaling van de mutualiteit?

Dit verschilt per mutualiteit. Voor de meest recente regels omtrent terugbetaling vraag je dit best na bij jouw ziekenfonds.

Nota: Ik verleen geen getuigschriften voor diverse zorgtrajecten zoals diabetes, nefrologie, obesitas bij kinderen,… De reden hiervoor is dat het RIZIV regels oplegt voor duurtijd en honorarium. Deze stemmen niet overeen met mijn werkwijze waarbij kwaliteit steeds voorop staat. Bijgevolg zal in mijn praktijk voor een consultatie dan ook geen verhoogde terugbetaling gegeven kunnen worden. Uiteraard ben je zeker welkom indien je akkoord bent met de tarieven die in mijn praktijk gehanteerd worden.

Niemand wacht graag lang in de wachtzaal. Hoe kunnen we samen vermijden dat afspraken uitlopen?

Verzamel je vragen en/of bezorgdheden zodat we hier samen vlot kunnen doorlopen. Je mag ze ter voorbereiding ook alvast naar Kirsten mailen: info@dedietiste.be

Plan je afspraken alvast vooruit via de website: www.dedietiste.be. Kies eventueel voor 1u als je inschat dat een half uurtje te kort zou kunnen zijn.

En soms gebeurt het dat het even heel moeilijk is… Ik neem dan de tijd om gerust te stellen en moed in te spreken.

Ik probeer te bellen, maar ik krijg steeds een voicemail te horen.

Ik vind het belangrijk om mijn tijd geconcentreerd aan jou te besteden. Tijdens de consultaties ligt mijn focus op het gesprek met de patiënt. Op het moment dat ik ongestoord de telefoons kan afwerken, bel ik je graag terug.

Laat altijd even een boodschap achter op mijn voicemail of stuur een mailtje of berichtje.

Hoe kan ik betalen?

Via de app van je bank of payconic op je smartphone

Contant

Via overschrijving op IBAN BE87 0016 8963 3094 -> vermeld steeds je voornaam en naam bij ‘Mededeling’.